Människan uttalar sig nu efter GM:s besked i radio och påpekar att bilproduktion inte ingår i regeringens "affärsidé ".
Affärsidé?
Ministern själv är en centerpartistisk skapelse med ringa arbetslivserfarenhet, förutom en VD-titel för Västerbottens läns hushållningssällskap.
Nu är det ju onekligen en viss skillnad mellan att styra ett hushållningssällskap som för tillfället säljer tre produkter; en handbok i turism, ett utbildningsmaterial om fisketurism samt en fiskeparlör och en bilindustri där 25 - 35 000 arbetstillfällen hotas.
Detta är ministern omedveten om - hon staplar istället meningar utan innehåll i tron att en gigantisk kris kan lösas på samma sätt som under hennes yrkesverksamma år 1997 - 2001.
Tilltron till den egna betydelsen är rörande och tidigare har ministern trott sig vara den som påverkat USA:s miljöpolitik, som utsett sig till rymdminister och under den senaste tiden trott att GM bryr sig (Berget funderar om GM ens känner till Olofsson, de har kanske noterat att en hantlangare; Jöran Hägglund varit i Detroit och trott sig förhandla).
Berget har tidigare framfört att det var en sorgens stund när ministern lämnade posten som ersättare i sociala nämnden i Landstinget i Västerbottens län 1991.
"Vi finns där" säger nu näringsministern, lätt religiöst i radio till de 25 - 30 000 hotade människorna i Trollhätteregionen.
Fan tro't!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar