lördag 4 april 2009

Billigt trick: lådvin och varmkorv























Berget
lyssnar till Konflikt i P1 på lördagens morgon.

Varm korv är uppenbart användbar till mycket förutom billig snabbmättnadskänsla.

På Volvos årsstämma förrättades en aktieutdelningen på 4 miljarder kronor, vilket motsvarar 10000 årslöner i en tid då AB Volvo avskedar uppåt 8000 anställda.

Översmarta kommunikationsstrateger försökte blanda bort korten genom att servera fattigmanskosten varm korv, till de 1200 i Lisebergshallen i Göteborg.

Pinsamt, men det är idag en trend att under några minuter i offentlighetens ljus likt en syndare piska sig själv lite lätt.

Även mediajätten IDG, som ger ut mängder av it- och datortidningar har partat loss enligt samma koncept. Berget saxar:

"Hela branschen var inbjuden till IDGs antikrisfest, för att för en stund festa loss och lägga verkligheten åt sidan. De närmare 500 deltagarna mumsade med stor förtjusning på varm korv med räksallad och billigt lådvin av okänt ursprung, eftersom syftet med festen var att sluta deppa. ...

Både mat och underhållning bar krisstämpel, illa fall när det gäller kostnader. Sällan har väl gammal hederlig varmkorv med räksallad uppskattats så. Det interna bandet som spelade, Monos, gick inte av för hackor heller.

Temat på en uppföljning till antikrisfesten, när marknaden och marginalerna vänder, måste förstås bli ”flis-fest”, föreslog en av de deltagande cheferna för en stor leverantör."

Så förvånas icke om du imorgon ser fler aspiranter på pr-knepet "klä dig i säck och aska
dyker upp, i alla fall så länge media är i närheten".

Gissningsvis kliver strax Reinfeldt, Olofsson, Björklund och Hägglund fram med fyra kokta med senap i papper och en gemensam lättpilsner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar